Tuesday 26 April 2016

Unhealthy People

Assalamualaikum, hai . . .
Have you ever thought to yourself kenapa sibuk susahkan diri untuk orang lain ? Kenapa sibuk jaga hati orang ?  Sedangkan org lain ? Tak sanggup nak susahkan diri sndri untuk kita . Tak sanggup usaha nak jaga hati kita . Tak pernah nak appreciate apa kita buat. btw, im not going to mad or else in my blog , just a waste , but yaa at least this is the first and the last i met people talam dua muka nie. . .
Time susah tercari-cari, time senang dah tak perlukan kita dan boleh pulak kata kita dari belakang,  complain ,  tarik muka tu jaaa orang lain taw buat bila kita tak boleh bagi atau penuhi apa yg dia nak . Tapi tak pernah pulak nmpk susah payah kita buat untuk dia.  Tak pernah cuba faham sikit pun apa keadaan kita ,tak pernah faham apa kita rasa. . .

Sometimes rasa bodoh sbb im still ambil berat, im still syg akan hbungan yg pernah ada , im still tolong if they need me , and im still harapkan ikatan yang kukuh in our friendship  , but what i get? ditikam dari belakang. . .Mana letaknya sifat manusia dlm diri? Knpa sifat2 yg sebaliknya juga yg dipilih , taw kan sifat siapa tu ?

The most things yang i still cant accept was berpura-pura baik depan aku, kau masih meminta-minta bantuan aku , tapi dlm masa yg sama kau mengata aku. . .  manusia face mask , lol . . .
Aku tak mintx bnyk, aku mintx kau ingt balik ja apa yg aku buat kat kau, at least terima kasih dekat aku. . . lol
Kalau aku nak buat balik apa yg kau buat, aku boleh buat!
Tp, aku tak buat sbb sygkan kau, sbb tak smpai hati aku nak buat balik perangai mcm kau, aku tak nak kau sakit hati , and paling aku tak nak buat sbb aku tak nak jadi macam kau. Aku sakit aku lupakan, aku menangis aku redakan, aku kecewa aku biarkan. . .
Aku tak sedar aku bodoh  smpailah satu hari ada org  buka mata aku, kau tak nmpk lagi ka ,aku ikhlas tlg kau, berkwn dgn kau, semuanya, aku ikhlas. . . dan aku hnya biarkan, aku tak nak jadi mcm kau , aku tak nak berdendam, kerana aku pasti,
Allah ada, Allah tahu niat kita ,  Allah maha adil. . . 
Mungkin kau tak rasa seperti mana aku rasa , Untuk menilai , mengeji, menghina, tu bukan aku.

manusia , they just cant shut their mouth from accusing you, do you realise that things? 
my guy always told me to not worry about who talking behind my back. As long as kita hidup tak susahkan orang , and kita tahu apa kita buat , kita tahu niat kita, Its more than enough. . .


Terima kasih kerana sudi luangkan masa di entri ini, Senyum selalu:)

No comments:

Post a Comment

Copyright@segala yang terkisah tiada niat ingin myakitkan hati ssiapa,hanya jalan cerita bieha zolta keyh